48 364 17 14

Członek rzeczywisty Polskiego Związku Motorowego od 1958 roku.

Kursy na prawo jazdy kat. AM, B, C

Witamy serdecznie na stronie Ośrodka Szkolenia Kierowców Automobilklubu Radomskiego

Stawiamy sobie za cel profesjonalne i precyzyjne przygotowanie Państwa do egzaminu na prawo jazdy kat. AM, B, C.

Ośrodek Szkolenia Kierowców Automobilklubu Radomskiego to tradycja i wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla kandydatów na przyszłych kierowców oraz niepowtarzalna atmosfera w czasie nauki.

Prowadzimy zajęcia teoretyczne w taki sposób, aby wzbudzić zainteresowanie kursantów prezentowanym materiałem oraz zainspirować ich do aktywnego udziału w zajęciach, a także by wyeliminować wszystkie pojawiające się wątpliwości.

W trakcie praktycznego szkolenia (czyli jazd na placu manewrowym i w mieście) kładziemy szczególny nacisk na właściwą technikę jazdy oraz prawidłowe zachowanie w różnych, nieustannie zmieniających się sytuacjach w ruchu drogowym.

To, że pierwsza jazda (kat. AM i B) odbywa się na naszym torze, daje naszym kursantom możliwość zapoznania się z prowadzeniem pojazdu (dla niektórych jest to ich pierwszy raz za kierownicą) w sposób bezstresowy i całkowicie bezpieczny.

Co zaś się tyczy nas – pracowników, osób, które tworzą Ośrodka Szkolenia Kierowców Automobilklubu Radomskiego, to możemy nieskromnie powiedzieć, że jesteśmy najlepsi w Radomiu. Zbieraliśmy doświadczenie przez wiele lat. Udało się nam pozyskać najlepszą kadrę instruktorów i wykładowców. Wszystko w jednym celu, właśnie po to, żeby przygotować przyszłych kierowców do tego, żeby nie dali zabić się na drodze, ani nie byli „aniołami śmierci” siejącymi postrach na drogach.

Większość ludzi narzeka na styl jazdy i umiejętności kierowców na naszych drogach, ale to właśnie od nas samych zależy jak ruch ten będzie wyglądał, dlatego my dokładamy wszelkich starań, aby to poprawić.

Wybór Ośrodka Szkolenia Kierowców to jedna z ważniejszych decyzji w życiu człowieka. Dlaczego? Ponieważ od tego jak zostaniecie wyedukowani, zależy nie tylko Wasze i Waszych bliskich zdrowie ale też i życie. Otrzymując prawo jazdy dostajecie licencje na zabijanie i tylko i wyłącznie od Was zależy, czy z niej skorzystacie.

W Polsce mamy olbrzymią liczbę kierowców – wystarczy spojrzeć na nasze ulice, niestety tylko niektórzy z nich potrafią jeździć, reszta tylko używa samochodu. Dlatego teraz, mając tą wiedzę, zastanówcie się, czy warto przy wyborze szkoły jazdy sugerować się lokalizacją ośrodka, bądź też ceną. To czy będziecie w przyszłości jeździć, czy też używać samochodu zależy zarówno od Was, jak i od tych, którzy będą Was uczyć.

Jako jedni z nielicznych w Radomiu, prowadzimy kurs prawa jazdy kategorii AM.

Zobacz szczegóły

!!! Nie daj się oszukać !!!

W Polsce otwarcie ośrodka szkolenia kierowców jest proste. Wystarczy założyć firmę, kupić samochód, wynająć – czasem pozornie – plac manewrowy i salę wykładową oraz zatrudnić instruktora z odpowiednimi kwalifikacjami. Na tej podstawie zgodę na działanie szkoły wydaje Urząd Miasta lub Gminy. Prawdziwą sztuką jest jednak utrzymanie firmy. Niestety niektóre ośrodki szkolenia kierowców, by poprawić swą konkurencyjność, obchodzą przepisy i uciekają się do oszustw.

Tym samym ci, którzy o klienta walczą uczciwie, stoją na gorszej pozycji, bo u nich nauka trwa dłużej i trzeba dłużej czekać na egzamin.

Sposoby na kursantów czyli jak „Ośrodki Szkolenia Kierowców” wyłudzają pieniądze - warto przeczytać

W Radomiu i okolicach jest duża konkurencja na rynku nauki jazdy. Niektóre ośrodki szkolenia kierowców oferują bardzo niskie ceny za kurs. Dla klienta to sama radość, która po uzyskaniu negatywnego wyniku z egzaminu na prawo jazdy, zamienia się w żal.

Niestety jest to wynik szukania oszczędności zarówno przez kursantów, jak i przez szkoły nauki jazdy.

Extra promocyjna cena

Slogany reklamowe kuszą przyszłych kursantów na każdym kroku. Na samochodach nierzadko widzimy cenę, wydawałoby się promocyjną, bo 200 – 400 zł niższą niż u konkurencji, a wiadomo, że obecnie to głównie ona przyciąga klientów. Tak więc podekscytowani extra promocyjną ceną idziemy się zapisać, z nadzieją, że niskim kosztem będziemy mogli zdobyć uprawnienia do kierowania pojazdami. Niestety, w biurze ośrodka szkolenia kierowców czeka nas rozczarowanie, bo w zależności od przebiegłości firmy szkoleniowej, podana cena jest zazwyczaj: pierwszą ratą, opłatą tylko za części teoretyczną (lub praktyczną). Wtedy także dowiadujemy się, że za egzamin wewnętrzny czy podpisanie dokumentów potrzebnych do ośrodka egzaminacyjnego musimy dodatkowo zapłacić.

Celowe oblewanie na egzaminie wewnętrznym

Kolejnym popularnym sposobem na wyłudzenie dodatkowych pieniędzy od kursantów jest celowe oblewanie na egzaminie wewnętrznym. Najłatwiej jest powiedzieć kursantowi, że nie posiada wystarczających umiejętności do poruszania się na drodze, a co za tym idzie zdania egzaminu i tym samym zaproponować mu dodatkowe jazdy lub powtórzenie kursu.

Jednorazowa opłata za kurs

Może zdarzyć się również, że damy skusić się na niebywale atrakcyjną cenę kursu, argumentowaną jednorazową opłatą za szkolenie, zapłacimy całość za kurs, przyjdziemy na pierwsze zajęcia i zastaniemy pustą salę wykładową, a w sekretariacie szkoły podstawowej, gdzie odbył się pierwszy wykład, dowiemy się, że „ten Pan/Pani tylko jednorazowo wynajął/a salę lekcyjną, by spotkać się ze swoimi kolegami”.

Hyundai I20

Szkoły nauki jazdy chwalą się także, że posiadają samochody takie jak na egzaminie, po czym na kursie okazuje się, że auto egzaminacyjne jest, ale tylko jedno, pozostałe to inne stare auta – większa część szkolenia odbywa się na starym samochodzie, a zaledwie kilka godzin na samochodzie egzaminacyjnym.

Kiepskie wynagrodzenie dla instruktora

Kolejnym problemem jest niskie wynagrodzenie dla instruktora, a co za tym idzie od razu nasuwa się pytanie: komu się chce pracować za marne pieniądze? Nawet gdy lubi to, co robi, to po pewnym czasie poczuje się niedoceniany. Występują też tacy instruktorzy, którym nie przeszkadza niskie wynagrodzenie, ponieważ jest ono adekwatne do ich kultury osobistej i posiadanych umiejętności.

Jakość szkolenia

A sama jakość szkolenia? No cóż zajęcia teoretyczne w byle jakiej salce, liczba ich godzin okrojona (nie ma tyle ile wymaga tego Ustawa), wykłady nudne lub puszczane z kasety. Samochody szkoleniowe są zaniedbane, często niesprawne, ponieważ auto ma cały czas jeździć i zarabiać, a zapomina się o jego podstawowej funkcji, jaką jest szkolenie kierowców.

Ważne sprawy instruktorów

Zdarza się, że w trakcie szkolenia wozi się osoby postronne lub samego instruktora w różne miejsca celem załatwienia ich „ważnych” spraw – zakupy, urzędy, córka do/z szkoły itp.

Godzina to 60 minut, czyli czas biegnie, a silnik nie pracuje

Zdarza się również, że instruktor mówi, że 1 godz jazdy to 45 minut i w ten sposób zabiera kursantowi kilka godzin, ponieważ zgodnie z przepisami 1 godz jazdy to 60 minut spędzonych za kierownicą.

Albo, np. podczas jazdy po pokonaniu skrzyżowania instruktor stwierdza, że kursant popełnił błąd i należy tę sytuację narysować na kartce papieru. Każe więc zatrzymać auto i nie spiesząc się szuka zeszytu, długopisu, czasami okularów i spokojnie rysuje sytuację dokładnie powoli ją omawiając. Czas biegnie, a silnik nie pracuje, więc paliwa nie ubywa z baku.

Wystarczy tak poprowadzić zajęcia praktyczne, aby podczas każdej godziny poświęcić 15 minut na rysowanie i tłumaczenie rzeczy, które nawiasem mówiąc powinny być wyjaśnione na wykładach. Przy takim prowadzeniu nauki jazdy kursant ma w każdej godzinie 60 minut zajęć praktycznych ale tylko 45 minut jazdy. A do tego można przed rozpoczęciem każdej jazdy kazać kursantowi sprawdzać działanie wszystkich świateł oraz poziomy wszystkich płynów.

Instruktor i jego potrzeby

Kolejne rodzaje „oszczędności”: podczas zajęć praktycznych instruktor robi przerwy na papierosa lub wyjście do łazienki, czy do sklepu; zalicza godziny jazdy osobie siedzącej na tylnym siedzeniu twierdząc, że również bierze udział w zajęciach praktycznych, ponieważ przygląda się jak kolega/koleżanka jeździ. A jeżeli chodzi o zajęcia na placu manewrowym, to czasem okazuje się, że sam plac manewrowy to „porażka” – nieoświetlony, z jednym łukiem udostępniany dla kilku szkół nauki jazdy, w zimie zaśnieżony.

W tym miejscu chcielibyśmy Państwa zaprosić do Ośrodka Szkolenia Kierowców Automobilklubu Radomskiego – firmy z tradycjami, która w roku 2013 obchodziła Jubileusz 55 –lecia istnienia. W naszym Ośrodku nie ma prawa zdarzyć się żadna z sytuacji opisanych w powyższym artykule. Nasi kursanci na kat. B wszystkie jazdy odbywają na samochodzie Hyundai I20 – takim, jak na egzaminie państwowym. Posiadamy własny plac manewrowy zgodny z egzaminacyjnym, z którego korzysta TYLKO nasz Ośrodek oraz własne sale wykładowe – wszystko zlokalizowane w jednym miejscu na naszym terenie.

Nasza kadra instruktorska to ludzie z pasją i doświadczeniem.

W naszym Ośrodku nie spotkasz się z pobieraniem żadnych dodatkowych opłat podczas trwania kursu takich jak:

• dopłata do pełnej ceny kursu w czasie jego trwania

• płatne egzaminy wewnętrzne

• obowiązkowe płatne jazdy doszkalające

• płatne zajęcia z pierwszej pomocy

• płatne zaświadczenie ukończenia kursu

itp. ukryte dodatkowe płatności, które powodują, że na koniec kurs prawa jazdy kosztuje o kilkaset złotych więcej niż to wynika z cennika szkoły!

Wręcz przeciwnie! Oferujemy ciekawe promocje – więcej w zakładce Cennik i aktualne promocje.